מערכות גילוי אש – זיהוי נוכחות של עשן

0
31
מערכות גילוי אש
קרדיט: קנבה

מערכות גילוי אש הן מרכיבים חיוניים בתשתית הבטיחות של כל בניין, שנועדו לזהות ולהתריע על נוכחות שריפה. מערכות אלו יכולות לעזור למזער את הסיכון לפציעה ולנזק לרכוש על ידי מתן התרעה מוקדמת על שריפה, המאפשרת פינוי מהיר והתערבות.

ישנם מספר סוגים של מערכות גילוי אש, כל אחת עם מערך התכונות והיתרונות שלה:

גלאי עשן

גלאי עשן הם אולי הסוג הנפוץ ביותר של מערכת גילוי אש. הם נועדו לזהות נוכחות של עשן, שהוא לעתים קרובות אינדיקטור מוקדם של שריפה. גלאי עשן יכולים להיות יחידות עצמאיות או חלק ממערכת אזעקת אש גדולה יותר.

גלאי חום

גלאי חום מיועדים לזהות שינויים בטמפרטורה שעלולים להצביע על נוכחות של שריפה. הם משמשים לעתים קרובות באזורים שבהם גלאי עשן עשויים שלא להתאים, כגון מטבחים או מוסכים, שבהם עשן או אדים מבישול עלולים להפעיל אזעקות שווא.

גלאי להבה

גלאי להבה הם חיישנים מיוחדים המזהים נוכחות של להבות. הם משמשים לעתים קרובות בסביבות שבהן גלאי עשן או חום עשויים שלא להיות יעילים, כגון אזורים עם רמות גבוהות של אבק או שבהם זיהוי להבות מהיר הוא קריטי.

לוח בקרת אזעקות אש

המרכז המרכזי של מערכת גילוי אש, בה מעובדים אותות מהגלאים השונים ומשמשים להפעלת אזעקות ופעולות תגובה אחרות. ה-FACP עשוי להיות מחובר גם לשירות ניטור שיכול להתריע למגיבי חירום במקרה של שריפה.

מכשירי הודעה, כגון פעמונים, סירנות או נורות הדלקה, משמשים להתריע על נוכחות של שריפה. התקנים אלה מופעלים בדרך כלל על ידי ה-FACP והם מתוכננים להיות רועשים ומושכים תשומת לב.

שירותי ניטור

חלק ממערכות גילוי האש מחוברות לשירותי ניטור שיכולים לספק ניטור 24/7 של המערכת. שירותים אלו יכולים להתריע בפני גורמי חירום ובעלי מבנים על נוכחות שריפה, גם אם הבניין אינו מאוכלס.

היתרונות של מערכות גילוי אש כוללים:

אזהרה מוקדמת

מערכות גילוי אש מספקות התרעה מוקדמת על שריפה, ומאפשרות לדיירים להתפנות בבטחה ולגורמי חירום להתערב לפני שהאש תתפשט.

על ידי גילוי מוקדם של שריפות, מערכות גילוי אש יכולות לעזור למזער נזקים לרכוש ולהפחית את עלות התיקונים.

מערכות גילוי אש עוזרות להבטיח את בטיחותם של דיירי הבניין על ידי מתן התרעה מוקדמת על סכנות אש.

לסיכום

אם אתם זקוקים למערכות גילוי אש מתקדמות ומקצועיות מומלץ לפנות עוד היום לחברת א.מ. מערכות אבטחה שמציעות גם התקנת ומכירת מערכות מיגון ומערכות גילוי וכיבוי אש במחירים הוגנים. מוזמנים ליצור קשר במספר 053-5563300

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן