איטום גגות בצפון, בקרת מבנים, פיקוח בניה פרטית

0
192
קרדיט canva

בדק בית- מתי זה חשוב ומה עם האיטום

בשונה ממה שחושבים לפעמים, הרי שבדק בית מקצועי זו פעולה שנדרשת בהרבה הזדמנויות בחיים, ומלבד הפעמים בהם היא ממש מחויבת, כדאי מאד לבצע אותה מפעם לפעם כדי לשמור על תחזוקה סדירה של כל מבנה. בבדק בית מקצועי ייבחנו נתונים שונים ביציבות ותקינות המבנה, במצבו מבחינות שונות, ובעיקר- יתוקנו נזקים קלים ומצטברים שעלולים בלי טיפול זה להגיע אט אט למצבים מורגשים יותר, עד כדי מסכני חיים חלילה. אליעזר גרינברג, מפקח בניה ויועץ איטום העוסק מזה שנים בתחום הבינוי, ומציע שרותי בקרת מבנים, פיקוח בניה וגם איטום גגות בצפון ובכל הארץ, מציין את המקרים בהם חשוב עד הכרחי לפנות לבקרת מבנים ובאיזו תדירות מטפלים באופן כללי בכל נכס בנוי. חשוב לדעת שבבקרת מבנים אתם סומכים באופן כמעט מוחלט על איש המקצוע ומפקידים בידיו את בטיחות המגורים ואיכות החיים העתידית, כך שיש לבחור אותו בשימת לב.

מתי עורכים בדק בית?

ראשית, כל אחד שעוסק בנדל"ן, אם באופן מקצועי ואם באופן פרטי לצרכיו האישיים, מודע לעובדה שלא נכנסים לבית לפני שמוודאים עם איש מקצוע באמצעות בקרת מבנים מעמיקה את טיב איכותו של הנכס. יחד עם זאת, לא כולם יודעים שהכלל הזה תקף לא רק במבנים ישנים, אלא גם בחדשים יותר ואפילו מהניילונים. לפעמים למרבה הצער ניתן למצוא קבלנים שניסו לחסוך בכספים על חשבון תקינות ובטיחות המבנה, אלו הם כשלים שאינם נראים לקונה פוטנציאלי אך עלולים להגיע להרבה עוגמת נפש ואפילו סכנת חיים ממשית לא זמן רב אחרי חתימת החוזה. חומרים שאינם עומדים בתקן מחמיר של יציבות ואורך חיים עלולים לגרום לקריסה פנימית איטית של חלקים במבנה, שייקח זמן עד שתראה כלפי חוץ ואז עלול להיות מאוחר מדי. גם בתחום האיטום לפעמים רק בהגיע גשם, או רק בהגיע גשם כבד ומסיבי, יורגשו סדקים קטנים, רטיבויות בקירות חיצוניים, או עיגולי פינות באיטום.

באיזו תדירות עורכים בקרה בלי חובה

גם במקרה שאין חובה כלכלית, עסקית או חוקית, לערוך בדק בית, מומלץ לכל בית אב או בעל מוסד או כל מבנה אחר, לערוך בקרה מקצועית למבנה באמצעות איש מקצוע אמין, יסודי ואחראי. מצב המקרקעין בישראל המורכב ממבנים רבים בני עשורים, וגם אם שופצו הרי שיסודות הבניה הינם מבוגרים למדי, מחייבים תחזוקה מתמדת. גם במקרה של בניה חדשה או שיפוץ עצמאי, חשוב לקחת פיקוח בניה פרטית על ידי איש מקצוע.

מעוניינים לערוך בקרה למבנה מכל סיבה שהיא? צרו איתי קשר באתר או בטלפון ואחזור אליכם בהקדם לקביעת ביקור.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן